tisdag 17 november 2009

Livstecken...


Vad har hänt med Christian? Varför skriver han inga inlägg på bloggen?
Jo det ska jag berätta. De senaste veckorna har sprungit iväg. Kollar jag på min övertidskolumn har jag en bra bit över 50 timmar. Jag kan börja med det enkla. En lista över saker jag gjort i jobbet/en. Fotogalleri till en hemsida, prospekt till en ventilstyrningspress, fem roll-ups, flashbildspel till ett fönsterföretag, retuscherat en bild och lagt dit en gräsmatta, gjort färdigt Snowmobile 6 (utökad till 82 sidor + omslag två dagar innan tryck), tre annonser, gjort ny design på en kundinloggningssida, fotograferat medicin till en tidning, fotograferat ett nyrenoverat badrum till en annan tidning, fotograferat leksakståg till samma tidning som medicinen, uppdaterat en sprängskiss för en slipmaskin, gjort moms i egna företaget och sist men kanske inte minst... jag har troligen svininfluensa.

Linde hade feber när Anna hämtade honom på dagis i fredags. Fyra barn hade insjuknat under natten mot fredagen så Linde klev in som nummer fem. Fredagskvällen spenderade han med att feberyra om allt möjligt tok och på lördag anslöt även jag i feberligan. Jag tycker det är roligt när Linde tar hem saker från dagis. Teckningar, pärlhalsband och klippdockor... men svininfluensa... vafan.
Så sedan lördag har jag strukit omkring som en zombie med strax över 39 grader feber. Idag tyckte Anna att det räckte så vi packade in oss i bilen och åkte upp på sjukhuset. Vi är ju lite orolig för Polly och hur hon skulle ta en eventuell influensa. Jag och Linde var inte välkommen på sjukhuset och Polly och Anna fick inte heller komma in utan de blev hänvisad till väntrummet "bilen". Så där satt vi. Tillslut fick de komma in och sedan kom en doktor in med full kärnvapenmundering och munskydd och hela kittet. Stoppade en pinne i halsen. Konstaterade att Polly klarat sig bra och sedan var det klart. Anna försökte få oss testade men det ville inte läkarna. Vi fick ett muntligt "hög sannolikhet svininfluensa" och tack och hej.

Några favoriter från helgen och början av veckan kan jag väl bjuda på, utan speciell ordning:

1. Jag gör färdigt de sista 17 sidorna Snowmobile och får iväg till tryck med 39 graders feber. Skön urladdning då jag liggandes på mage i sängen godkänner proofsen från tryckeriet.
2. Linde vaknar mitt i natten och skriker "BLÅ GUBBE!"
3. Jag missbedömer mina krafter och riggar upp en hel chromakey photosession i köket för att ta lite sjukkollage, tyvärr orkar jag inte mycket mer än få alla saker på plats förrän det är dags att lägga sig och vila.
4. Jag febertänker att man kanske skulle skicka ett blommogram till Promoe.
5. Linde frågar: "Pappa.. är du sjuk i huvudet?"
6. I ett försök att rensa ventilen till tvättmaskinen tömmer jag den på vatten över hela golvet.

Nehedu, nu ska jag gå och fotografera köket.. vi har planer på att renovera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar