tisdag 9 mars 2010

En konversation med en 3-åring..

Jag har fått för mig någon gång för länge sedan att så fort man ser en ful bil så måste man peka och skrika "Haha, DIN bil!" till den som är med en just för stunden.
Idag var det Lindes tur att få en riktigt ful epa-traktor. (Jag gissar att han som körde tyckte den var skitsnygg och det var den säkert, ingen rost osv, utan välvårdad.. men ändå.. skitful.)
Linde blir lite förbryllad, vadå min bil gissar jag att han tänker. Sedan lite orolig och fundersam:
"-Men... men.. min bil är ju där borta med mamma och Polly. DET är våran bil. Vi säger så pappa. Jag blir så ledsen om jag får den fula bilen."

Vad f-n svarar man på det? "Förlåt" är nog det enda rätta. Jag ska tänka mig för vilka bilar jag ger Linde framöver. Till och med Linde bedömde bilen som ful. (Även om han som körde tyckte den var skitsnygg.. men ändå.. den var skitful.)

Hann inte ta någon bild men den såg ut såhär fast välputtsat vit: Suzuki Vitara Epa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar