måndag 17 augusti 2009

Andra doppet för i år...


Tömde minneskortet och hittade lite bilder från förra veckan. Fredrik hade ringt och talat om att jag skulle fota dem och deras nya buss. Jag packade bilen och mötte upp vid fem tiden på eftermiddagen nere vid banan. Grabbarna hade lagt ner sin själ i arrangemanget. Deras bil blänkte, deras jetskis blänkte, deras leenden blänkte.. ja allt blänkte.
Efter bilen var dokumenterad tyckte jag att det vore en bra ide om jag vadade ut i vattnet och knäppte några bilder. Jag lät kaxig och instruerade Fredrik att "köra nära" och "inte vara rädd" och "tänk på mitt huvud som en boj" innan jag försvann ut i vattnet. Fredrik drog ett varv och tog sikte... mitt liv passerade i revy, jag tänkte, nu dör jag! Jetskin smekte min skäggstubb och Jon började hojta... "-Vad gör du? Ska du ta död på honom?"
Fredrik såg oförstående ut. "-Äh" sa han och körde en vända till.
Tuffa bilder blev det i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar