tisdag 25 augusti 2009

Mothugg

Det här är min fru, eller en bit av henne i alla fall. Eftersom jag är ganska säker på att jag snart kommer att hängas ut som galning på hennes blogg skyndar jag mig att, i ett tappert försök, avväpna situationen.

Det var fredag, jag satt på tåget med en biljett till Uppsala i handen. Jag var på väg till Anna. Hon bodde i det värsta ghettot du kan tänka dig. Utbrända bilar, kids med "brorsor som kan spöa dig", knivslagsmål, skotthål i bussarna... you get the picture.
Nä, riktigt så illa var det inte. Det var en trevlig lägenhet med en grön gräsmattsplätt och en sandlåda.
Det här var första gången jag sov hos henne. Jag kan inte påstå att jag kände henne speciellt bra men hon verkade ju vettig (?)

Kommer inte riktigt ihåg hur kvällen spenderades men jag gissar att det blev en filmkväll med någon ointressant film för att sedan lägga oss och sova. ;-)

Mitt i natten vaknar jag av att Anna hänger ut genom fönstret. Hon skriker..
"HÅLLKÄFTEN, Jag önskar jag hade en hög med träskor så jag kunde slänga dem på er!"

Hon är en galning. Vad fan gör jag nu tänkt jag. Bäst att rävsova så hon inte ser att jag är vaken och släpar ner mig i någon källare för att tortera mig.
På morgonen var allt som vanligt igen. Fåglarna kvittrade, solen stekte och vi åt frukost.

Jag lärde mig att inte väcka den björn som sover...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar