lördag 10 oktober 2009

En höstdag i oktober...

Storslagna planer! Lördagens schema var fullspäckat...
11.30 "-Nu måste vi skynda oss så vi hinner se biltävlingen Linde!"
12.50 "-Nu måste vi skynda oss så vi hinner se biltävlingen Linde! Klä på dig!"
13.20 "-Nu hinner vi nog inte se biltävlingen Linde!"

Jag och Linde hade planer på att åka ut till Kåtmyra och titta på Folkrace. Det kan ju vara kul tänkte jag. Men ni som har en 3-åring vet hur lätt det är att planera något och sedan fullfölja.

13.45 "-Nej, vi hann inte se biltävlingen Linde."
"-Det var för att jag var grinig"
erkände killen när vi vände på parkeringen.

Såklart var tävlingen slut och vi mötte allt folk på parkeringen. Ny plan... Det verkade vara crosstävling på banan. Vi åker dit i stället. Motorfordon som motorfordon.. det kan ju vara kul tänkte jag.

13.55 "-Nej, vi hann inte se motorcrosstävlingen Linde."

Såklart var tävlingen slut när vi parkerade bilen och vi mötte allt folk även denna gång. Ny plan... vi åker till folkparken och leker lite...
Denna gång gick bättre, det var faktiskt öppet, och inte mötte vi några folk på parkeringen heller. Faktum var att vi inte mötte några folk över huvud taget.

Det lilla krutpaketet sprang outtröttligt omkring och pekade och pysslade med alla saker.
Tänk julafton, tänk tv-soffa, tänk Hacke Hackspett.

På varje bild nedan tänker ni in frågorna: Vad är det? Varför det? Varför då? ....varför då?











2 kommentarer:

  1. Tyckte mig höra rykten om en bloggare vid namn Christian.... o här är du ju! Tänk att du föll för grupptrycket tillslut *skratt*

    // Hon på kontoret i Borr

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man måste ju hänga med i svängarna :-)
    Men jag har ingen facebook ännu.. där drar jag gränsen. Haha.

    SvaraRadera