måndag 5 oktober 2009

Local tour i Bollnäs..


I lördags var det skatetävling i Bollnäs som gällde. Linde och jag kom överens om att det bara var oss det var fart på i familjen för tillfället så vi drog iväg på en dags utflykt. Såklart somnade Linde i Vallsta så när vi väl var framme så var det Herr Avig som vaknade ur sin skönhetssömn. Herr Avig gillar inte andra folk än de som är med precis när han vaknar, så det blev lite sura miner på väg in till hallen. Väl inne var det fel musik, för mycket ljud, för mycket folk, inga godisklubbor och fel folk som pratade med honom. En promenad till Lidl för att köpa lite godis drev ut Herr Avig och humöret blev på topp. Men det var fortfarande för mycket ljud så vi fick sitta i fiket och titta genom glasrutan istället.

"-Det stod mellan 21" eller 22". Men jag har ju 21" på vinterdäcken så jag körde 22" på sommar sulorna."

På väg hem ville Linde visa sina nya fälgar som han investerat i. Han undrade om de var "för vräkig" men jag var snäll och försäkrade att de inte var det. "Det är så du grabben" tröstade jag. Vi diskuterade bränsleförbrukning och åkte och åt istället.
En väldigt trevlig dag helt enkelt.

"-Det är kanske inte försvarbart i dessa tider med ekonomikris, bränslepriser och klimatfrågor men man måste ju leva också.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar