söndag 18 oktober 2009

Maskinerna tar över

Med risk för att någon såg mig så väljer jag att berätta själv. Det är bättre att det kommer från mig än att det kommer från någon annan.
Maskinerna håller på att ta över! Terminator scenariot är inte så långt borta nu. I förrgår attackerade min bil mig...

Det är höstmorgon, solen letar sig fram mellan huset här på området. Jag ska skjutsa Linde till dagis och har glömt att ställa bilen i garaget. Det är tyst och frosten har bitit sig fast på fönster och speglar. Jag startar bilen och ställer fläkten så att varmluft hjälper till att smälta frosten på framrutan. Sedan börjar jag det mödosamma arbetet med att skrapa rutorna. Sidorutor, bakrutan och till sist framrutan. Några fåglar har vaknat till och tittar nyfiket på. Parkeringen är öde. Plötsligt går vindrutertorkaren igång, jag rycker till, den slår isskrapan ur handen på mig. Mina händer far upp i luften. Skrapan slår i backen med ett hårt plastljud. Jag tittar mig omkring, hoppas ingen såg tänker jag. Jävla regnsensor!

1 kommentar:

  1. Vår jäkla riskokare satt och lurade i ett skåp igår och väntade tills jag var i närheten och då flög den på mig. Så du behöver inte känna dig ensam.. den stackars alkoholiserade gubben som bor under oss lär ju ha funderat på vad tusan vi gjorde igår! //Svägerskan

    SvaraRadera